Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Dilemma

Av Veronika Ländström - 25 maj 2014 20:09

Jag och Micke slits med sånt dilemma!!! Vi har vår lilla kisse Sigge. Ja eller så liten är han väl inte heller. Han blir två år här i sommar.
Vi har haft honom sedan han va pytteliten. Hans mamma försvann och han är väl mer eller mindre hittekatt som behövde ett boende så tog hand om honom.

Han har alltid vart speciell. Och har haft en tendens att sätta sina vilkor.

Han har vart utekatt hela tiden tills vi flyttade i februari. Visst han har väl klarat de okej. Men han känns inte helt nöjd.

Och sen har han börjar bitas. Han vill gärna gosa på sina vilkor. Men igår högg han efter lennox hand när han fint satt och klappa. Och tuva har han bitit. Och Jonathan berättade att han brukar bita honom i ansiktet"/

Va fan gör man?! Katten är inte sjuk men inte helt barn vänlig. Kan man ha kvar en sån katt I ett hem med barn??

Blir helt tokig. De är en familje medlem. Men samtidigt säger mamma instinkten att han inte kan va kvar. Blir helt knäpp:(

 
 
Ingen bild

Isa

25 maj 2014 20:48

Det låter som om han har blivit stressad av att vara innekatt, och tar ut den frustrationen genom att bitas och andra dumma beteenden. Det är vanligt, det är lite som om en person skulle hamna i fängelse, att inte få gå ut och alla de intryck och upplevelser en normalt sett får. Så det är klart att många inte riktigt klarar av det och får massa problembeteenden. Det kan fungera genom att aktivera mer hemma, leka ordentligt och ha möjlighet att klättra, vara på olika höjder i lägenheten osv. Risken är att det inte blir bättre ändå, och är det möjligt så kanske det är bättre om det är någon som kan ta honom som kan ha honom ute, för det är ju nästan garanterat det som är felet.

Veronika Ländström

26 maj 2014 05:38

Ja de är lite så jag känner ocå.
Vi köpte ett jätte stort klätter ställning med leksaker men den struntade han i"/ och vi busar o gosar plus att han har niva som leker med honom. Men tror de är att gå ut som saknas. Men han är så speciell i psyket. Väldigt rädd av sig. Så är rädd att han blir stressad av ytterligare ny miljö"/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronika Ländström - 1 augusti 2014 14:55

Sonen önskade sig tavlor då han tycker hans rum ekar. Jag och Micke har letat efter tavlor som dels inte kostar multum och som ska passa sonens smak. Vilket typ har vart omöjligt. Så jag fick en ide att måla lite roliga coola tavlor dels med sprayfär...

Av Veronika Ländström - 24 juli 2014 01:36

Jag har länge velat ha en lampa i taggtråd. Men de är inte så taggtråd växer på träd tyvärr. Men för ett tag sen så lyckades jag få tag i lite. Så nu har jag tillverkat en lampa till vårt vardags rum. Denna lämnade jag i ursprungs färgen. Men kan äve...

Av Veronika Ländström - 23 juli 2014 15:29


Piffade till mina slitna vita tyg skor. Så nu kan man bära dom utan att skämmas ihjäl;) ...

Av Veronika Ländström - 13 maj 2014 19:16

Jag är verkligen en urkass bloggare. Antingen skriver jag inget alls eller flera ggr per dag;) De har vart häcken full här hemma. Jag och mannen bestämde att vi skulle nyttja vårt "pysselrum" lite mer och ha de lite som ett gästrum. Och de va inte...

Av Veronika Ländström - 27 april 2014 21:44

Är så nöjd. Tuva fick ny lampa på sitt rum. Då tog jag skärmen från hennes rum och en lampa jag hitta på återvinningen. Blev så nöjd!!! Mina kockums hinkar har fått plats i fönstret i vardagsrummet. Bara älskar dom!!! Är lite sugen på flytta i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards